Parlar
d'edat lectora ens ajuda a entendre quin és el grau de dificultat de
lectura de l'alumne. Aquesta
perspectiva ens
facilita la presa de consciència de com la
dificultat pot arribar a afectar la resta d'assignatures, al seu
interès per les matèries, a la seva capacitat d'estudiar amb més o
menys èxit...
Aquesta
visió ens ajuda
a comprendre
millor als alumnes amb
dificultats de lectura
i, si els comprenem millor, podem ajudar-los millor.
Tot
sovint, trobem alumnes de 6è
de primària o fins i tot 1r
d'ESO que, malgrat tenir una intel·ligència normal o superior,
tenen una edat lectora de 2n
o 1r
de primària. Això vol dir que llegeixen quantitativament i
qualitativa com els nens i nenes de 2n
o 1r
de primària.
Amb
aquest nivell lector i les seves dificultats de lectura s'enfronten
als continguts i l'exigència del seu curs normatiu i la seva edat. Si no actuem, amb el temps, la distància entre la seva edat de lectura i el seu curs normatiu es pot fer més gran.
No
podem deixar que aquests nens i nenes se sentin incapaços enfront
d'un sistema educatiu fonamentat en la lectura.
Hi
ha actuacions que podem dur a terme a les aules per minimitzar els
efectes negatius de les dificultats de lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada